dkmlogo.jpg (10257 bytes) ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
( Δ.Κ.Μ. / Τ.Δ.Ε. )

Διαμαρτυρία για κατάπτωση σήραγγας της περιμετρικής Πατρών στα Κάτω Συχαινά

 

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ……

Συνέντευξη του προέδρου της ΔΚΜ Τάκη Χριστόπουλου στην Πελοπόννησο την 1/03/98.

ΕΡ.: Δεν σας απασχολεί, σαν μηχανικό, το γεγονός ότι έχουν περάσει αρκετοί μήνες και κανένας κυβερνητικός φορέας δεν έχει εξηγήσει πού οφείλεται η κατάρρευση της σήραγγας ;

ΑΠ.: Οντως έχουν περάσει ήδη επτά μήνες από τότε που κατάρρευσε το μέτωπο της αριστερής σήραγγας του τμήματος της παράκαμψης της Πάτρας (Κάτω Συχαινά) και από τότε μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν υπάρχει καμμία τεκμηριωμένη απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τα αίτια της αστοχίας της, αλλά απ’εναντίας υπάρχει παντελής αδιαφορία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για το έργο της παράκαμψης γενικότερα. Αυτή η στάση του ΥΠΕΧΩΔΕ μας δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Μήπως θέλουν να δημιουργήσουν ένα πόρισμα τεχνητό που να εξυπηρετεί κάποιους ;

ΕΡ.: Τί σας κάνει να πιστεύετε κάτι τέτοιο ;

ΑΠ.: Εφ’όσον το πόρισμα, όπως λέει το υπουργείο, είναι ολοκληρωμένο, γιατί τότε δεν δημοσιεύεται και δεν αποστέλλεται στους αρμόδιους φορεί της πόλης ; Για την ιστορία αναφέρω οτι αμέσως μετά την πτώση της σήραγγας το Υπουργείο, εν μέσω μεγάλης βιασύνης ( είναι ολοφάνερη η ταχύτητα της κυβέρνησης στην απορρόφηση των Κοινοτικών κονδυλίων με την ολοκλήρωση των έργων ) όρισε επιτροπή εμπειρογνωμόνων για να εξετάσουν τα αίτια της κατάρρευσης της χωρίς να ζητήσουν να υπάρχει εκπρόσωπος του ΤΕΕ. Μήπως περιμένουν να δημοσιευθεί την περίοδο των δημοτικών εκλογών;

Η πρώτη απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, για τα αίτια της αστοχίας, αναφέρει ότι οφείλεται στην ύπαρξη θύλακος άμμου, που δεν φάνηκε στην γεωλογική μελέτη, ενώ ταυτόχρονα αναφέρει ότι το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς θα βαρύνει τον ανάδοχο. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν το κόστος της αποκατάστασης να βαρύνει τον ανάδοχο, αφού όπως λένε υπήρχε θύλακας άμμου που δεν φάνηκε στις γεωλογικές μελέτες. Τί σχέση έχει η κατασκευάστρια εταιρεία με τις γεωλογικές μελέτες;

Επιπλέον αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο ο ανάδοχος να προσφύγει στην δικαιοσύνη, έχοντας πολλές πιθανότητες να κερδίσει την υπόθεση, και στο τέλος θα κληθεί ο Ελληνικός λαός να πληρώσει τα σπασμένα.

ΕΡ.: Αν δεν κάνω λάθος υπήρξαν κάποιοι πολιτειακοί παράγοντες που επέρριψαν ευθύνες σε συναδέλφους σας μηχανικούς. Πώς το σχολιάζεται σαν συνδικαλιστής μηχανικός ;

ΑΠ.: Για την ιστορία αναφέρω ότι μόλις κατέρρευσε το τμήμα της σήραγγας, κάποιοι εκπρόσωποι της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, χωρίς κανένα ενδοιασμό, βγήκαν και κατηγορούσαν τους μηχανικούς και θα προέβαιναν και σε μηνύσεις, αν η ευθύνη βάρυνε εμάς τους μηχανικούς. Και ερωτώ τους κ.εκπροσώπους της κυβέρνησης, γιατί σιωπούν για επτά ολόκληρους μήνες τώρα και δεν πιέζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ για την έκδοση του πορίσματος. Γιατί δεν κατηγορείτε την κυβέρνησή σας για την καθυστέρηση του πορίσματος αλλά και για την παντελή έλλειψη έργων στο Νομό μας. Πρέπει να υπενθυμίσω στο λαό της Αχαϊας ότι μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί 8 χλμ απο τα συνολικά 18 χλμ και αυτά στην περίοδο απο 1989 εως 1993. Τα υπόλοιπα 10χλμ πότε θα ολοκληρωθούν. Απορώ πώς το υπουργείο βγάζει το συμπέρασμα ότι η περιμετρική θα είναι ολοκληρωμένη μέχρι το 1999. Και δεν πρέπει να θεωρήσουμε οτι η καθυστέρηση που προκύπτει οφείλεται στην κατάπτωση της σήραγγας, γιατί οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΧΩΔΕ διαλαλούν ότι η πορεία του έργου δεν επηρεάζεται απο την ζημιά αυτή.

Με τέτοια απαρχαιωμένη και κομματικοποιημένη δημόσια διοίκηση η χώρα δεν είναι δυνατόν να οδηγηθεί στο 2000 και κινδυνεύουμε να χάσουμε το τελευταίο τρένο και να μην απορροφηθούν τα κονδύλια από το ΚΠΣ.

Η Δημοκρατική Κινηση Μηχανικών με την ευαισθησία που τη διακρίνει πάνω στα προβλήματα της περιοχής, αισθάνεται την υποχρέωση να ενημερώνει συνεχώς τους συνάδελφους μηχανικούς και το λαό της Αχαϊας, για το συνεχή εμπαιγμό εις βάρος του και την παντελή αδιαφορία της κυβερνήσεως του ΠΑΣΟΚ προς όλους εμάς.


Home Κεντρική Σελίδα ΔΚΜ