ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2001


ΘΕΜΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

   
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗ 21.12.2001
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ 11.12.2001
ΠΡΟΣΕΙΣΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΤΙΡΙΩΝ 15.11.2001
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ 11.7.2001
ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΔΕ 10.7.2001
   

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ



Αντιπλημμυρική προστασία περιοχής – Διευθέτηση κοίτης Διακονιάρη και κατασκευή οδικής αρτηρίας

21.12.2001

  1. ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
  2. α. Απαιτείται η εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου αντιπλημμυρικής προστασίας του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας (Δήμος Πατρέων, Ρίου, Παραλίας) συμβατό με παράλληλο πρόγραμμα Διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

    Προτείνεται :

    Αα.) Η εκπόνηση του ως άνω σχεδίου να γίνει με την συνεργασία και συμφωνία όλων των συναρμόδιων φορέων (Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση) ώστε να αποτελέσει κοινή απαίτηση και διεκδίκηση υλοποίησης του. Ανάλογα για τους υπόλοιπους δήμους του Νομού.

    Αβ.) Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και προτεραιότητα σε μελέτες και έργα υποδομής σε σχέση με τα έργα άμεσης πολιτικής ανταπόδοσης (Αντιπλημμυρικά έργα, ολοκλήρωση έργων αποχέτευσης, φράγματα, προστασία περιβάλλοντος, ρυθμιστικό σχέδιο, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο κλπ.)

  3. ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΕΡΓΑ

 

α) Κατεπείγουσα χρηματοδότηση έργων άμεσων παρεμβάσεων μικρής κλίμακας κύρια στα σημεία αιχμής της πλημμυρικής παροχής με βάση τις εμπειρίες του 1997 και 2001. (Περιγράφονται, με την ανάγκη ίσως επικαιροποίησης και διορθώσεων, σε εκθέσεις των αρμόδιων υπηρεσιών).

β) Λειτουργία τριών τουλάχιστον βροχομετρικών σταθμών με ευθύνη της ΔΕΥΑΠ. (Υπάρχει η δυνατότητα επιστημονικής κάλυψης από στελέχη της)

3. ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗΣ

Χαρακτηρισμός του έργου ως κατεπείγοντος αντιπλημμυρικού κυρίως και αντιμετώπιση του ως τέτοιου ανεξαρτήτως της πηγής χρηματοδότησης.

Ειδικώτερα :

α) Άμεση έναρξη διαδικασίας απαλλοτριώσεων με τις σύντομες διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος για τα ολυμπιακά έργα και εν’ ανάγκη και με την διαδικασία απ’ ευθείας εξαγοράς ιδιοκτησιών για την επιτάχυνση της διαδικασίας δημοπράτησης ορισμένων τμημάτων.

β) Ενδελεχής και ταχύτατος έλεγχος των τεχνικών στοιχείων της μελέτης (παραδοχές, μεθοδολογία, υδραυλικά στοιχεία, υψομετρικά στοιχεία κλπ.).

γ) Επανεξέταση στα πλαίσια της ίδιας η νέας μελέτης εκτροπής της ημιορεινής και ορεινής κοίτης του Διακονιάρη στον Γλαύκο.

δ) Αλλαγή της μορφής της διατομής από κλειστή σε ανοικτή στο τμήμα από το Παμπελοποννησιακό στάδιο μέχρι τον κόμβο Κ4 με κατασκευή παράλληλων παραχειμμάρων αρτηριών.

ε) Ανελαστικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου με ελαχιστοποιημένους χρόνους εκτέλεσης δραστηριοτήτων και εργασιών υποστηριζόμενο από αυστηρές συμβατικές προβλέψεις.

 

 


Θέμα :ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

11.12.2001

Η κατασκευή σύγχρονων οδικών αρτηριών και η σωστή συντήρηση των υφισταμένων αποτελούν βασικές παραμέτρους μιας συγκοινωνιακής πολιτικής που στοχεύει σε ασφαλείς μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών.

Η Διοικούσα Επιτροπή του Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Ε., μετά την υποβολή του επισυναπτόμενου υπομνήματος των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Ελέγχου Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Δ.Ε.Σ.Ε./Π.Δ.Ε.) και σε συνεργασία με την Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ./Δ.Ε. και το Σύλλογο Υπαλλήλων Π.Δ.Ε., διατυπώνει τους παρακάτω άξονες απόψεων που σχετίζονται με τα θέματα συντήρησης και επισκευών του εθνικού οδικού δικτύου της Περιφέρειάς μας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις αντίστοιχες Υπηρεσίες.

 

  •   Η συνεχώς αυξανόμενη κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο (αύξηση αυτοκινήτων κα αναγκών

διακίνησης προσώπων και αγαθών) επιβαρύνει τους δρόμους και απαιτεί ιδιαίτερη διάθεση πόρων για επισκευές και συντήρηση. Η άρση επικινδυνότητας του δικτύου και η προφύλαξη των οδηγών απαιτεί συστηματική προληπτική συντήρηση και ραγδαία αναβάθμιση. Είναι πολύ χαρακτηριστικό το στοιχείο, που παρατίθεται στο υπόμνημα, της αύξησης κατά 55% του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου στην Ε.Ο. Αντιρίου-Ιωαννίνων τη δεκαετία 1990-2000.

  • Η προσπάθεια για βελτίωση της οδικής ασφάλειας (κάθε μέρα στην Ελλάδα, κατά μέσο όρο, πεθαίνουν 10 άτομα και 20 άτομα γίνονται τετραπληγικά από τροχαία ατυχήματα) σχετίζεται με τις παρακάτω απαραίτητες ενέργειες:

 

  1. Πρόγραμμα αναβάθμισης οδικών αρτηριών (διαπλατύνσεις, νησίδες, στηθαία ασφαλείας, φωτισμός, σήμανση, σηματοδότηση).
  2. Διάθεση αυξημένων ποσών για επισκευή-συντήρηση του οδικού δικτύου. Είναι πολύ ανησυχητικό ότι οι διατεθείσες πιστώσεις, για τον προαναφερόμενο λόγο, καλύπτουν για το 2001 μόνο το 1,72% των συνολικών πιστώσεων που εκτίμησαν οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ότι απαιτούνται προκειμένου το οδικό δίκτυο της Περιφέρειας να αποκτήσει ανεκτό επίπεδο ασφάλειας.
  3. Βελτίωση στελέχωσης και οργάνωσης των Δημοσίων Υπηρεσιών Συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου (ειδικευμένο προσωπικό, μέσα εποπτείας και ελέγχου κ.λ.π.).
  4. Αστυνόμευση σε επικίνδυνα σημεία τροχαίων παραβάσεων έτσι ώστε να αποθαρρύνονται ακραίες οδηγικές συμπεριφορές.
  5. Συστηματική διαπαιδαγώγηση των νέων σχετικά με την ασφαλή οδήγηση και τις σοβαρές επιπτώσεις κάθε επιπολαιότητας στην οδήγηση.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω και γνωρίζοντας τις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες οι τεχνικοί του Δημοσίου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα θέματα συντήρησης και επισκευών, θεωρούμε άτοπη και άδικη τη συνεχή παραπομπή τεχνικών υπαλλήλων των Δ.Ε.Σ.Ε. (κυρίως διπλωματούχων μηχανικών) στα δικαστήρια για πραγματικές ή ανύπαρκτες ελλείψεις του οδικού δικτύου που σχετίζονται με τροχαία ατυχήματα. Είναι προφανές ότι οι υπάλληλοι είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των εμπλεκομένων στην οδική ασφάλεια (πολιτεία, οδηγοί, έλεγχοι, δομή υπηρεσιών, υπάλληλοι) και φυσικά δεν είναι λογικό να σύρονται στα δικαστήρια επειδή είναι ο εύκολος, αδύναμος και προσωποποιούμενος κρίκος.

Πρέπει η Πολιτεία να προστατεύει τους υπαλλήλους της (διάθεση πιστώσεων για συντήρηση, νομική στήριξη και κάλυψη) και οι Δικαστικές Αρχές να εξετάζουν σφαιρικά την κάθε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον είναι προφανές ότι τα όργανα αστυνόμευσης δεν έχουν τις τεχνικές γνώσεις για να εκφέρουν άποψη για την κατάσταση του οδικού δικτύου (η διατύπωση τεχνικών απόψεων αποτελεί αντικείμενο Μηχανικού πραγματογνώμονα). Με έμφαση τονίζουμε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι στο απυρόβλητο αλλά ταυτόχρονα δεν πρέπει να είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι.

Το Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Ε., ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, είναι πάντα στη διάθεση των αρμοδίων για την ολοκληρωμένη διερεύνηση των αιτίων των ατυχημάτων (πραγματογνωμοσύνες) καθώς και για αναλυτική συνεργασία για προώθηση λύσεων στα θέματα οδικής ασφάλειας (τεχνικοοικονομική διερεύνηση και εξέταση προτάσεων, ημερίδες κ.λ.π.).

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος

 

Νίκος Γ. Κοντοές

Πολιτικός Μηχανικός

Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός


Προσεισμικός έλεγχος κτιρίων κοινωφελούς χρήσης

η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΔΕ στην 33η/13-11-2001 συνεδρίαση της αποφάσισε και σας γνωρίζει τα εξής:

 

1. Να συνεργαστεί με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας για το προσεισμικό έλεγχο των κτιρίων προκειμένου να εντοπισθούν και να καθορισθούν οι προτεραιότητες για τον έλεγχο και την προστασία των δημόσιων κτιρίων.

2. Να συγχρηματοδοτήσει τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με το ποσό των δέκα εκατομμυρίων δρχ.

3. Να συμμετάσχει και να στελεχώσει με εξειδικευμένο προσωπικό τα συνεργεία ελέγχου με την σύσταση ομάδων εργασίας.

 

Το ΤΕΕ/ΤΔΕ στα πλαίσια άσκησης του ρόλου του ως τεχνικού συμβούλου της Πολιτείας, είναι στη διάθεση σας για συνεχή και γόνιμη συνεργασία ιδιαίτερα σε θέματα που άπτονται ιδιαίτερης ευαισθησίας και προστασίας του κοινωνικού συνόλου.

 

Παρακαλούμε όπως μας απαντήσετε άμεσα προκείμενου να προχωρήσουμε στην σύνταξη και υλοποίηση της πρότασής μας.

 

Ο Πρόεδρος

 

Νίκος Γ. Κοντοές

Πολιτικός Μηχανικός

Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

11.7.2001

 

TEE

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σειρά σημαντικών συναντήσεων έχουν αυτές τις ημέρες ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΕ Νίκος Κοντοές και μέλη της Διοικούσας Επιτροπής, προκειμένου να ενημερωθούν, αλλά και να μεταφέρουν τις θέσεις του τεχνικού κόσμου, για τα μεγάλα έργα της περιοχής.

Συγκεκριμένα χθες (Τρίτη 10 Ιουλίου) συναντήθηκαν με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κο Νίκο Μπελιβάνη στο γραφείο του, στην Περιφέρεια.

Ειδικότερα τέθηκαν οι προβληματισμοί του ΤΕΕ για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε έργα, εκφράζοντας ενστάσεις σχετικά με την λειτουργία της Περιμετρικής οδού, η οποία χωρίς την κατασκευή συνδετήριων οδών δεν θα προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ πρότεινε στον Περιφερειάρχη τη διοργάνωση, στο τέλος Νοεμβρίου, ημερίδας με θέμα τα μεγάλα έργα της περιοχής και η συμβολή τους στην ανάπτυξη, πρόταση που αποδέχθηκε η Περιφέρεια η οποία θα παρουσιάσει και σχετική εισήγηση.

Παράλληλα με αφορμή όσα έγιναν γνωστά, τελευταία, για την έλλειψη αδρανών υλικών που αποτελούν τροχοπέδη στην έγκαιρη κατασκευή έργων, συμφωνήθηκε η συγκρότηση ομάδας εργασίας προς εξέταση του ζητήματος. Εξάλλου ο Πρόεδρος του ΤΕΕ αύριο (Πέμπτη) θα συναντηθεί με το Νομάρχη Αχαΐας κ. Στάθη Αθανασόπουλο – Σερέτη για την από κοινού εξέταση θεμάτων που απασχολούν τον τεχνικό κόσμο της περιοχής, με τη συμμετοχή και αντιπροσωπείας της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΔΕ.

 

Ο Πρόεδρος

Νίκος Γ. Κοντοές

Πολιτικός Μηχανικός

Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός

 


ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Στην 19η /10-7-2001 συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής συστάθηκε Επιτροπή για το κτίριο του ΤΕΕ/ΤΔΕ στην οδό Γεροκωστοπούλου 3. Τα μέλη της Επιτροπής είναι: α)Σεφερλής Ιωάννης, Πολιτικός Μηχανικός και Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής και β)Τσιρλής Φώτιος, Πολιτικός Μηχανικός


Copyright © 2002 ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Ελλάδας